EduForum EduForum - forum maturzystów i licealistów
Liceum, matura, studia ? - edu forum Twaina

Witamy na forum edukacyjnym Marka Twaina - pomocna dłoń w świecie nauki

Liceum, matura, studia? - dyskusje, pytania, porady.


Dołącz do grona edu forum - Zapraszamy!   Nie masz konta? -> Rejestracja

  Najczęściej szukane zagadnienia na forum:

              arkusze maturalne  Arkusze maturalne - Maj 2010

              Matura forum  Matura

              Student forum  Studia

              Matura forum  Poradnik maturzysty



Czy opłaca się trenować w domu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Sport i zdrowie
Autor Wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 5:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie, nie posiadam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 6:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile Bob, ja myślałem, że o to właśnie pytasz Rolling Eyes
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 8:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chwila moment.. Nie zrozumieliśmy się w ogóle ;P
Ale dobra, zostawmy to.. ;>

Więc Twoim zdaniem mogę trenować na razie na tej ławce zamiast ze sztangą?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 6:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś miałem taki sprzęt ale bardzo mnie on denerwował - te same gumy z czasem stawiały mniejsze obciążenie, ruch nie zawsze był od początku do końca płynny (odczuwałem jaki szarpnięcia).
Teretycznie tak, w zasadzie możesz podnosić kamienie, pnie drzew etc.
W zasadzie możesz podnosić nawet kamienie i pnie drzew Smile - gdzie jednak przyjemność z takiego ćwiczenia (o ewentualnej kontuzji nie wspominam).

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz, w sumie to tylko miesiąc ćwiczeń na tym sprzęcie i potem przejdę już normalnie na sztangę. Wiadomo za komfortowe to nie jest jednakże na razie nie mam innej opcji - trza się zadowolić tym co jest. Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poniedziałek

Mięśnie pleców
1) Wiosłowanie 3 serie po 10 powtórzeń
2) Podciąganie hantli w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń
3) Drążek

Trójgłowy ramienia:
1) Wyciskanie sztangi w wąskim uchwycie leżąc na płaskiej ławce 3 serie po 10 powtórzeń
2) Prostowanie ręki w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń

Środa

Dwugłowy ramienia
1) Unoszenie sztangi w szerokim podchwycie 3 serie po 10 powtórzeń
2) Unoszenie sztangi w wąskim podchwycie 3 serie po 10 powtórzeń
3) Unoszenie hantli 3 serie po 10 powtórzeń
4) Unoszenie hantli chwyt młotkowy 3 serie po 10 powtórzeń

Brzuch

Piątek

Nogi:
1) Przysiady ze sztangą 4 serie po 10 powtórzeń
2) Wspięcia na palce ze sztangą 4 serie po 10 powtórzeń

Mięśnie piersiowe
1) Wyciskanie sztangi leżąc na ławce płaskiej 4 serie po 10 powtórzeń
2) Wyciskanie sztangi leżąc oparcie pod kątem 40 stopni uniesione 4 serie po 10 powtórzeń
3) Rozpiętki 4 serie po 10 powtórzeń

Najpierw się śmiej a potem odpisz ;> Wiem, że pewnie wygląda to marnie bo jestem początkującym z początkujących w tych sprawach dlatego proszę o radę Wink Celem treningu ma być masa.
Powtórzeń wziąłem 10 gdyż zastanawiam się czy na pewno prawdą jest to teoretyczne mówienie iż 12-15 na masę powtórzeń musi być.
Mój kuzyn np., który ćwiczy już trochę powiedział mi, żebym robił 8 powtórzeń.. Nie wiem już tak szczerze mówiąc.

Tak jak już powiedziałem.
Cel treningu - przybranie masy.
Waga - 76 kg.
Wzrost - 184 cm.
Wiek - 15 lat.

W razie jeszcze jakichś danych - pisz.

Czekam z niecierpliwością (i lękiem przed wyśmianiem ;P) na odpowiedź.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 5:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poniedziałek:
Klatka z bickiem
+brzuch

Środa:
Plecy z trickiem
+
brzuch


Sobota:
Barki i nogi
+brzuch


Ewentualnie połącz klatkę z trickiem a plecy z bickiem oraz nogi i barki rozdziel.
Co do ilości powtórzeń - trening masowy, jak podaje np. KiF to 12-15 powtórzeń. Jeśli masz życzenie możesz robić 8 - coś pomiędzy siłowym i masowym treningiem. Możesz również zastosować zmienną liczbę powtórzeń - zaczynasz od 15 w I serii kończąc na 8 w ostatniej.
Możesz również wykonywać zmienną liczbę powtórzeń w poszczególnych tygodniach.

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakie polecasz ćwiczenia na barki?

Znalazłem te - Twojego autorstwa:

naramienne (bary):
wyciskanie zza glowy 3 serie
unoszenie hantli bokiem, tulow pochylony do przodu 3 serie
unoszenie hantli przed siebie 3 serie
podciaganie sztangi do brody 3 serie

Jednakże wyciskanie zza głowy (z tego co czytałem) nie jest polecane dla początkujących więc to ćwiczenie odpada. Można je ominąć czy zastąpić innym?
Reszta ćwiczeń mi odpowiada Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra, już dzięki - znalazłem i ułożyłem tak:

Naramienne

1) Wyciskanie sztangielek 3 serie po 10 powtórzeń
2) Unoszenie sztangielek bokiem w górę 3 serie po 10 powtórzeń
3) Unoszenie sztangielek w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 9:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzecz w tym aby zaangażować każdą część mięśni naramiennych. Proponuje:
- wyciskanie sztangielek nad głowę siedząc
- unoszenie hantli bokiem w opadzie tułowia
- podciąganie sztangi do brody / unoszenie hantli/sztangielek przed siebie

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to albo korzystam ze złych źródeł albo coś jest nie tak ;>

1) Wyciskanie sztangielek 3 serie po 10 powtórzeń => przednie i boczne aktony mięśni naramiennych, mięśnie trójgłowe ramion
2) Unoszenie sztangielek bokiem w górę 3 serie po 10 powtórzeń => środkowe aktony mięśni naramiennych
3) Unoszenie sztangielek w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń => jest to ćwiczenie na tylną część mięśni naramiennych

A co do tego co Ty napisałeś.

- wyciskanie sztangielek nad głowę siedząc -> to jest to samo ćwiczenie (tylko inaczej nazwane) które u mnie jest pod numerem 1)
- unoszenie hantli bokiem w opadzie tułowia -> to jest to samo ćwiczenie tyle, że u mnie pod numerem 3)

A co do podnoszenia sztangi to umieszczę to ćwiczenie jednakże nie wiem zamiast którego z tych podanych przeze mnie ;> Może zamiast unoszenia sztangielek bokiem w górę Wink

Co o tym sądzisz?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 11:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2 i 3 ćwiczenie rozpisane przez Ciebie to w zasadzie to samo. Ja wykonuje obydwa, jeśli miałbym wybierać wybrałbym opcje - "w opadzie tułowia".

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ja mam teraz pytanie trochę z innej beczki i prosiłbym o szczerą opinię.
Czy Twoim zdaniem Werych 15sto latek może zacząć już treningi i dietę? Czy to nie zaszkodzi zdrowiu?
Bo sam ostatnio nie wiem co o tym myśleć. Trening już mam, dietkę też zrobię jednakże ciągle zadaje sobie pytanie ''Czy to Ci nie zaszkodzi? Czy to nie jest aby za szybko na takie ćwiczenie?'' i dlatego szukam odpowiedzi.
W sumie pytałem się już na forum o kulturystyce (na którym i Ty jesteś) jednakże nikt nie raczył odpowiedzieć.. A jak już znalazła się odpowiedź to, że nie powinienem. Najgłupsze jednak jest to, że nie powinienem zdaniem tej osoby ćwiczyć, ale jak pojawi się 14, 15, 16sto latek z dietą, planem treningowym czy też da swoje zdjęcia do oceny to wszyscy mu pomagają i zachwalają.. I gdzie tu jakiś sens?
Prosiłbym o szczerą opinię na ten temat. Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 6:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dieta - sposób odżywiania się (każdy jakąś dietę ma), Ty jak i reszta 1-100 latków powinna mieć dobrze zbilansowaną (racjonalną) dietę.

Trening - możesz zacząć ćwiczyć, pamiętaj jednak o rozgrzewce, prawidłowej technice wykonywanych ćwiczeń, raczej unikaj ćwiczeń mocno obciążających kręgosłup (np. martwy ciąg), nie przesadzaj z ciężarem (15-20 powtórzeń bez oszukiwania), dorzuć rozciąganie, gry zespołowe.

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
^-^Bob^-^



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 18

PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 7:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy więc taki rozkład ćwiczeń Twoim zdaniem nie zaszkodzi mi a pomoże? Chyba zrezygnuje z tego drążka.. Zresztą skomplikowało się i nie będę go na razie miał ;|



Poniedziałek

Mięśnie piersiowe
1) Wyciskanie sztangi leżąc na ławce płaskiej 4 serie po 10 powtórzeń
2) Wyciskanie sztangi leżąc oparcie pod kątem 40 stopni uniesione 4 serie po 10 powtórzeń
3) Rozpiętki 4 serie po 10 powtórzeń

Dwugłowy ramienia
1) Unoszenie sztangi w szerokim podchwycie 3 serie po 10 powtórzeń
2) Unoszenie sztangi w wąskim podchwycie 3 serie po 10 powtórzeń
3) Unoszenie hantli 3 serie po 10 powtórzeń
4) Unoszenie hantli chwyt młotkowy 3 serie po 10 powtórzeń

+ brzuch

Środa

Mięśnie pleców
1) Wiosłowanie 3 serie po 10 powtórzeń
2) Podciąganie hantli w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń
3) Drążek

Trójgłowy ramienia:
1) Wyciskanie sztangi w wąskim uchwycie leżąc na płaskiej ławce 3 serie po 10 powtórzeń
2) Prostowanie ręki w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń

+ brzuch


Piątek

Nogi:
1) Przysiady ze sztangą 4 serie po 10 powtórzeń
2) Wspięcia na palce ze sztangą 4 serie po 10 powtórzeń

Naramienne

1) Wyciskanie sztangielek 3 serie po 10 powtórzeń
2) Podciąganie sztangi pod brodę 3 serie po 10 powtórzeń
3) Unoszenie sztangielek w opadzie tułowia 3 serie po 10 powtórzeń

+ brzuch
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Sport i zdrowie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Licea zaoczne | Katalog stron | Forum Edukacyjne | ViPcenter.pl | Arkusze maturalne
Odżywki, suplementy dla mózgu | Katalog Ciekawych Stron | Home.pl