EduForum EduForum - forum maturzystów i licealistów
Liceum, matura, studia ? - edu forum Twaina

Witamy na forum edukacyjnym Marka Twaina - pomocna dłoń w świecie nauki

Liceum, matura, studia? - dyskusje, pytania, porady.


Dołącz do grona edu forum - Zapraszamy!   Nie masz konta? -> Rejestracja

  Najczęściej szukane zagadnienia na forum:

              arkusze maturalne  Arkusze maturalne - Maj 2010

              Matura forum  Matura

              Student forum  Studia

              Matura forum  Poradnik maturzysty



Dieta i suplementy
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Sport i zdrowie
Autor Wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Pią Maj 01, 2009 10:43 am    Temat postu: Dieta i suplementy Odpowiedz z cytatem

cześć. mam 26lat 75kg. wagi 178cm wzrostu.Moja praca jest różna (jestem operatorem wiec albo dniami siedze w maszynie albo w ciągu dnia pomagam fizycznie).Ćwicze na siłowni od dwóch miesiecy,mój cel to masa i siła.jestem szczupły chociaż mam małą oponke ( którą ja widze)prosił bym o ocene mojej diety i suplementów czy są odpowiednie i w dobrych wielkościach.

wstaje 5:00
5:05
glutamina 5g

5:20
70g płatki ofsiane na wodzie( rodzyni i orzechy dla smaku)
300 ml mleka0,5 i łyżka oliwy z oliwek na(wiecej bardzo nie mam czasu)

7:20
2 bułki grachamki 150 wedliny drobiowej, do tego pomidor lub inne warzywo

10:00
150g pierś z kurczaka(lub tuńczyk z puszki) 100 gram ryżu lub kaszy dwie łyżki oliwy do tego jabłko
lub 100g sera chudego 100 gam ryżu orzechy dwiełyżki oliwy i polane jogurtem250 ml.

14:00
0,5L mleka2,0,jogurt lub kefir serek wiejski lekki dwie bółki grachamki

17:00
obiad- 150g piresi z kurczaka lubi nne chude mieso 100 gram ryżu lub kaszu (w dni nie treningowe dokładam jakąś surówke dwie łyżki oliwy z oliwek)

18:30
4g bcaa

19:00- 20:40 trenig

20:50
5g glutaminy po 10 min 4g bcaa 60g carbo

21:30
150g chudego miesa 100 kaszy lub ryżu,bez oliwy z oliwek( w dni nie treningowe dodaje oliwe z oliwek i surówka lub jem kanapki- chuda wedlina i warzywa)

22:30
100g twaróg chudy łyżka oleju z oliwek i po 10 minutach 5g glutaminy

Przez 2 miesiące przytylem 1,5 kg chyba, czy brakuje tu jakiegoś gajnera lum wpc? prosze o odpowiedz, z góry dzieki
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pią Maj 01, 2009 10:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po dokładnym przeliczeniu węglowodanów być może by ich troszeczkę zabrakło, menu wydaje się jednak bardzo dobre. Dorzyciłbym może więcej warzyw, owoców (skoro masa). Pozostałe proporcje wydają się być odpowiednie.
Z supli przyjmuj cyklicznie kreatyne. WPC kiedy zabraknie czasu na posiłek.

Rozpisz proszę swój trening.
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Sob Maj 02, 2009 10:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poniedziałek
klatka
1.sztanga na ławce prostej 4x12( przy 3 i 4 seri już tyle nie wyciskam albo dokładam ciężar)
2.wyciskanie hantli na ławce skos 4x12(i tu wszedzie to samo dokładam cieżar)
3.rozbietki na ławce skos 4x12
4.maszyna na bloczku ściąganie rąk z góry do dołu
biceps
1.chantle stojąc 4x10
2.modlitewnik 4x10
3.dopinanie hantlami podnoszenie hantli do połowy 12x od połwy 12x i całść 12x ( to wszystko małym cieżarem ale żyły wychodzą Smile to wszystko x3

środa
barki
1.wyciskanie sztangi do góry( poprzedzone rozgrzewką hantlami) 4x12
(i też dokładam wszedzie cieżar zeby w ostatniej zrobić nie wiecej niż 8pow.)
2.podnoszenie hantli bokiem 4x12
3.podnoszenie hantli do przodu 4x12
4.podnoszenie sztangi stojąc do brody 4x12
triceps
1.ściąganie na bloczku do dołu4x12
2.siedząc podnoszenie sztangi z zą głowy 4x12
3.ściąganie linek na bloczku za plecami do góry 4x10
4. ściąganie linek do tyłu pochlając sie 4x10
( też wszedzie dokładam ciężar)

piątek
plecy
1. na bloczku ściąganie szeroko za kark 4x12
2.na bloczku ściąganie szeroko do klatki 4X12
3.wiosła 4x12
4. ściąganie z góry na bloczku siedząc wąsko4x12
( wszedzie tez dokładam cieżar zeby 3 i 4 seri nie zrobić 12 razy)
nogi
dwie maszyny namieśnie łód i jedno ćwiczenie na łydki wszystko 4x12

w każdym dniu dokładam 3 ćwiczenia na brzuch po 3 serie ale nie robie go na maksa

moje pytania:
trening trwa nieraz 2 godz. czy nie za długo?
ćwicze dopiero 2 miesiące nie za wcześnie na kreatyne słyszałem ze najlepiej po 6 miesiącach?
( i nie lepiej brać ją po 6-8 tyg potem tyle samo przerwy i znowu, niż systematycznie?)
czy zamiast bcaa nie lepsze bedzie wpc po treningu i czy tych supli nie za dużo?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Nie Maj 03, 2009 6:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i co z tą oponką? moge ją przy okazji troche zredukować?może na wieczór jak biore glute nie jeść do twarogu oliwy?w dni treningowe nie mam wyjścia ale w inne dni może ten ser z oliwą jeść nie przed samym snem?i po treningu wieczorem mniej węgli złorzonych? to też jest 1godz przed snem. che budować mase ale nie chce tłuszczu

jak ktoś sie na tym zna prosze o odpowiedz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Nie Maj 03, 2009 8:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka, że albo przybywa Ci "masy" albo ubywa. Teoretycznie te dwie sprawy się wykluczają. Można oczywiście kombinować - mniejsza ilość kalorii w dni nietreningowe, mniej kalorii przy dodatnim bilansie energetycznym lub weekendowe ładowania węglami.
Ja osobiście staram się wychodzić z kaloriami na "zero" przy jednoczesnym treningu na mase. Cudów nie ma ale wyglądam lepiej niż koledzy z pubu Wink.

Suplementy diety to tylko uzupełnienie diety. Odżywki białkowe można brać w zasadzie i bez treningów jeżeli Twoje menu nie dostarcza go na wystarczającym poziomie. Kreatyna... Rzeczywiście z kreatyną lepiej poczekać 3-4 miesiące ponieważ mniej więcej po tym okresie zaczyna nas dopadać lekka stagnacja (naukowego artykułu jednak na ten temat nie czytałem).

Trening wydaje się naprawdę dobry. Jeżeli chcesz pozbyć się lekkiej oponki to po treningu polecam 20 minut aerobów. Poziom glikogenu w organizmie po treningu siłowym znacznie spadnie, następnym "paliwem" są tłuszcze (m.in. oponka).

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Nie Maj 03, 2009 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co z tymi weglami po treningu? wracam ok.21.00 czy po weglach prostych potrzebuje jeszcze tak puzno wegli złożonych i jeszcze zaraz po tym twaróg z oliwą skoro ide zaraz spać, to są trzy posiłki w ciągu 1,5 godz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pon Maj 04, 2009 7:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po treningu węgle, na noc zwykłe WPC lub jakąś mieszkankę zawierającą albumine jaja, kazeinian wapnia (na rynku tego pełno).

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Sro Maj 06, 2009 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kupiłem activlab protein concentrate - namówił mnie znajomy czy to dobra rzecz? i jak to wszystko brać po treningu jak jeszcze możesz napisać.Mam carbo glutamine bcaa z eaa i do tego ten koncentrat, jeszcze kurczaka jem albo ser chudy:) mam na to 1.5 godz po treningu bo ide spać mógł byś mi to rozpisać i w jakich ilościach
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Sro Maj 06, 2009 9:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodam ze jem teraz tylko wegle proste po treningu
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxmarcin



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: wołomin

PostWysłany: Sro Maj 06, 2009 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

activlab whey protein concentrate xtreme
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 07, 2009 6:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ActivLab Whey Protein Concentrate Extreme - to poprostu koncentrat białka serwatkowego z dodatkiem glutaminy, oczywiście że może być Smile

30g rozpuść w około 350-400ml wody. Stosuj szczególnie 1 - 2 godz. przed treningiem, tuż po treningu oraz na noc. W Twoim przypadku po treningu.
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 07, 2009 6:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedzmy, że zakupiłeś odżywke z serii tzw. CARBO - ACTIVLAB CarboMax Energy. Spożywa się je w ilościach zależnych od stopnia obciążenia wysiłkiem fizycznym, intensywności treningu i masy ciała. Przeciętnie stosuje się 1 - 4 razy dziennie. W Twoim przypadku po treningu.
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 07, 2009 6:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Glutamina jest wolnym aminokwasem o najwyższym stężeniu w organizmie. Stanowi ponad 60% całej puli aminokwasów w komórce mięśniowej.
Zapotrzebowanie na glutaminę wzrasta w stanach katabolizmu, czyli po wysiłku fizycznym, dlatego powinno się ją stosować w takich okresach jak :
- bezpośrednio po przebudzeniu ok. 2-5 g L-glutaminy;
- bezpośrednio po treningu ok. 5-10g L-glutaminy;
- przed snem ok. 2-5 g L-glutaminy.
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 07, 2009 6:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EAA - aminokwasy egzogenne, takie których Twój organizm sam syntetyzować nie potrafi. Przyjmuje się po przebudzeniu, przed treningiem, po treningu i przed snem (na pusty żołądek).
BCAA - aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach - izoleucynę, leucynę i walinę (egzogenne). Przyjmuje się po przebudzeniu, przed treningiem, po treningu i przed snem (na pusty żołądek).
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Czw Maj 07, 2009 6:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według Twoich założeń suplementacja wyglądać powinna tak:
przed treningiem: bcaa
po treningu: bezpośrednio po EAA, po 20 minutach CARBO, po kolejnych 20 minutach białko.


Moim skromnym zdaniem przesadziłeś z suplami i to ostro!! EAA i BCAA w zasadzie to samo, glutaminy nie ma już gdzie wcisnąć, węgle spokojnie można w zdrowszej postaci z pożywieniem dostarczyć, białko w odstępach 3 godzinnych a nie po treningu i zaraz ponownie przed snem.

Proponuje:
rano po przebudzeniu: BCAA
przed treningiem: EAA
po treningu: glutamine, po 20 minutach carbo, po powrocie do domu białko.

Następne zakupy:
koncentrat białka serwatkowego, carbo, glutamina/aminokwasy egzogenne.
Sposób przyjmowania:
po przebudzeniu: aminokwasy
po treningu: aminokwasy, carbo, białko
przed snem: białko

Oczywiście to wszystko trzeba przyjmować w odpowiednich odstępach czasu i w ilościach pasujących do wartości odżywczych Twojego menu.

p.s. sorrki jak coś namieszałem ale wyskoczyłeś z połową sklepu Wink

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Sport i zdrowie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Licea zaoczne | Katalog stron | Forum Edukacyjne | ViPcenter.pl | Arkusze maturalne
Odżywki, suplementy dla mózgu | Katalog Ciekawych Stron | Home.pl