EduForum EduForum - forum maturzystów i licealistów
Liceum, matura, studia ? - edu forum Twaina

Witamy na forum edukacyjnym Marka Twaina - pomocna dłoń w świecie nauki

Liceum, matura, studia? - dyskusje, pytania, porady.


Dołącz do grona edu forum - Zapraszamy!   Nie masz konta? -> Rejestracja

  Najczęściej szukane zagadnienia na forum:

              arkusze maturalne  Arkusze maturalne - Maj 2010

              Matura forum  Matura

              Student forum  Studia

              Matura forum  Poradnik maturzysty



Ból kręgosłupa
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Sport i zdrowie
Autor Wiadomość
mati91h



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Bytom(VitoRR)

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 4:23 pm    Temat postu: Ból kręgosłupa Odpowiedz z cytatem

Witam!
Ćwicze mieśnie brzucha:
3 x 15 powtórzeń (brzuszki z ciężarkiem za głową ze zgiętymi nogami)
4 x 15 powtórzeń (podnoszenie nóg do klatki piersiowej w pozycji leżącej)
3 x 15 powtórzeń (brzuszki z ciężarkiem za głową z nogami wyprostowanymi)
4 x 20 powtórzeń (skłony w bok z ciężarkiem w jednej rece)
Ćwicze raz lub dwa w tygodniu i po każdym treningu boli mnie kręgosłup(część lędźwiowa) czy to jest normalne?? czy jakos mozna temu zapobiec?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety to częsty problem, podczas opisanych ćwiczeń występuje duży nacisk na poszczególne kręgi

jaki masz cel tych ćwiczeń?
jeśli redukcja tkanki tłuszczowej nie tędy droga
jeśli wyrzeźbienie mięśni brzucha również nie tędy droga

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mati91h



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Bytom(VitoRR)

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi chodzi o rzezbe? wiec jak bys mi polecil cwiczyc ?? teraz bedzie troche wiecej czasu wiec mozesz podac jak cwiczyc 3-4 razy w tygodniu i jak cwiczyc jesli bede tylko 1-2 w tygodniu trnowal?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brzuch spokojnie możesz ćwiczyc nawet 4 razy w tygodniu, zaczynaj od podnoszenia/podciągania nóg a następnie rób spięcia

odłóż ciężary i rób tyle powtórzeń ile jesteś w stanie

A6W ponoć ładnie działa

pozdrawiam!!
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mati91h



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Bytom(VitoRR)

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie slyszalem juz o tym A6W ale co to jest i gdzie to mozna sciagnac?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mati91h



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Bytom(VitoRR)

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a z tym podnoszeniem/podciaganiem chodzi Ci o to co napisalem tez ze na lezaco przyciagac nogi do klatki piersiowej??
jaka powinna byc rogrzewka ?? czy trzeba rozciagac miesnie przd albo po cwiczniach ?? i jakie przerwy powiiny byc miedzy cwiczeniami a jakie miedzy seriami?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aerobiczna "szóstka" Weidera.
Jest to zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha wykonywane w celu spalenia tkanki tłuszczowej zalegającej w ich obrębie oraz do znacznego wzmocnienia wszystkich mięśni brzucha.
Ćwiczenia "szóstki" wykonuje się jedno po drugim bez żadnych przerw na rozluźnienie mięśni "szóstka" składa się z sześciu ćwiczeń następujących po sobie. Najważniejszym elementem każdego powtórzenia jest moment zatrzymania ruchu w momencie maksymalnego napięcia mięśni na 2-3 sek. Ćwiczenia "szóstki" wykonuje się na płaskim podłożu (materac lub dywan) bez żadnych specjalnych urządzeń i przedmiotów przez sześć tygodni. W końcowy okresie programu (piąty, szósty tydzień) należy zwrócić szczególną uwagę na to by całościowy trening dzienny nie przekroczył 25min. W przypadku takiego zagrożenia należy skracać do minimum ruch w czasie powtórzeń, powtórzeń nie moment zatrzymania 2-3 sek. W momencie napięcia maksymalnego.
Cykl ćwiczeniowy obejmuje wykonywanie 6-ciu ćwiczeń jako jednej serii. Jednak ilość serii i powtórzeń w seriach zmienia się w miarę upływu dni realizacji całego programu.
I tak :
1 dzień - 1 seria po 6 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
2,3 dzien - 2 serie po 6 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
4,5,6 - dzień - 3 serie po 6 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
7,8,9,10 - dzień - 3 serie po 8 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
11,12,13,14 - dzień - 3 serie po 10 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
15,16,17,18 - dzień -3 serie po 12 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
19,20,21,22 -dzień 3 serie po 14 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
23,24,25,26 - dzień 3 serie po 16 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
27,28,29,30 - dzień 3 serie po 18 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
31,32,33,34 - dzień 3 serie po 20 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
35,36,37,38 - dzień 3 serie po 22 powtórzeń w każdym ćwiczeniu
39,40,41,42 - dzień 3 serie po 24 powtórzeń w każdym ćwiczeniu

UWAGA!!! Gwarancją całego sukcesu, czyli otrzymanie po sześciu tygodniach wymaganego efektu jest dokładne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i bezwzględne ćwiczenie każdego dnia od chwili rozpoczęcia programu. Każdy dzień ma swoją wartość dla motorycznego pobudzenia mięśni brzucha tak, aby nie miały one większej przerwy niż jednodniowa, w innym przypadku zostanie przerwane ich długotrwałe obciążenie, co nie rokuje uzyskania oczekiwanego wyniku końcowego.
.....................................................
Opis ćwiczeń wykonywanych w jednej serii:

1 ćwiczenie. W leżeniu na plecach, ręce wyprostowane wzdłuż tułowia, unosimy klatkę piersiową zginając kręgosłup do przodu w części piersiowej (część lędźwiową pozostaje prosta na podłożu) jednocześnie unosimy jedną nogę w górę zginając część udową w biodrze do konta 90o i kolano również zginamy do kąta 90o. W pozycji uniesionej klatki i nogi przytrzymujemy lekko obiema rękami kolano dłońmi i obu stron. Jest to pozycja maksymalnego napięcia, którą utrzymujemy, przez 2-3 sek. Następnie wykonujemy szybkie przejście do leżenia początkowego i powtarzamy ćwiczenie do drugiej nogi, co daje nam pełne jedno powtórzenie.
.....................................................
2.ćwiczenie. Wykonujemy je analogicznie do pierwszego tą tylko różnicą, że ruch jest wykonywany jednocześnie do obu nóg.
.....................................................
3.ćwiczenie. Wykonujemy je analogicznie do pierwszego z tą tylko różnicą, że ręce nie leżą w pozycji początkowej na podłożu wzdłuż tułowia, lecz są splecione za karkiem, a przytrzymanie w momencie maksymalnego napięcia następuje nie dłońmi, lecz łokciami.
.....................................................
4.ćwiczenie. Wykonujemy je analogicznie do drugiego z tą tylko różnicą, że ręce nadal są splecione jak w ćwiczeniu trzecim.
.....................................................
5.ćwiczenie. Wykonujemy je analogicznie do trzeciego tą tylko różnicą, że nie występuje tutaj zatrzymanie w momencie maksymalnego napięcia mięśni, lecz cały sens polega na tym żeby wszystkie skrętoskłony wykonać w jak najszybszym czasie (tzw. rowerek).
.....................................................
6.ćwiczenie. Wykonujemy je analogicznie do drugiego z tą tylko różnicą, że nie zginamy nóg w kolanach lecz unosimy nogi do góry całkiem wyprostowane.
_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
werych
VIP
VIP


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1722

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem








_________________
Matura z biologii
Kulturystyka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mati91h



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Bytom(VitoRR)

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra dzieki Smile
ta szóstke weidera znalem tylko nie wiedzialem o tym skrocie A6W ale chyba sproboje to potrenowac
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lilianna
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 169
Skąd: Ustka

PostWysłany: Wto Kwi 26, 2016 10:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to wina złego materaca do spania.
Próbowałaś to zmienić , albo przetestować jakiś inny.
Sprawdź sobie te materace 160x200.
Może jakiś przypadnie Ci do gustu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
krysia21
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum


Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 130

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2016 10:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sama nie raz borykałam się z problemami kręgosłupa i nie raz jeździłam do lekarza w sprawach z tym związanych. Są też domowe sposoby na pozbycie się tego problemu, ale ja jednak uważam, że warto wybrać się do specjalisty, gdyż na zdrowiu nie wolno oszczędzać. Jeżeli borykacie się z problemami bólu kręgosłupa http://www.rehab.pl/bol-plecow/ to polecam zerknąć sobie na tą stronę lub odwiedzić prosto lekarza, bo z kręgosłupem nie ma żartów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
gangies



Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 26

PostWysłany: Czw Maj 19, 2016 1:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z przedmówczynią. Sam nabawiłem się problemów z kręgosłupem podczas ćwiczeń. Pomógł mi dopiero masaż leczniczy kręgosłupa http://rmedica.pl/homepage/klinika-chorob-kregoslupa-i-rehabilitacji-funkcjonalnej/zabiegi/masaz-leczniczy-kregoslupa-calosciowy-2/, dlatego uważam, że nie ma co zwlekać w takiej sytuacji tylko jak najszybciej reagować. Bóle w kręgosłupie to już poważna sprawa.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
borowinka



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 24

PostWysłany: Pon Maj 23, 2016 1:12 am    Temat postu: ból kręgosłupa Odpowiedz z cytatem

Kręgosłupa to bardzo ważny element w organizmie, dlatego trzeba na niego uważać. Długo trwającego bólu kręgosłupa nie należy lekceważyć, najlepiej od razu wybrać się do lekarza po skierowanie do fizjoterapeuty. Dobrym rozwiązaniem będzie terapia manualna, która pomaga w takich bólach http://rehabilitacja-rst.pl/services/terapia-manualna-krakow/. W Krakowie ukojenia w bólu znajdziemy w Centrum Fizjoterapii na Winnickiej oraz na Królowej Jadwigi. Mają podpisaną umowę z NFZ tak więc nie ma problemu ze skierowaniem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
waldek



Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 39

PostWysłany: Pon Maj 23, 2016 8:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jest tak, że jak podnoszę nogi do konta prostego (leżąc na plecach), a potem opuszczam, to coś mi pstryka w odcinku lędźwiowym. Tak samo jest jak podnoszę tylko jedną nogę, a druga leży. Niby nie boli, ale przestałem robić te ćwiczenia.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wirginiaxx
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum


Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 228
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Maj 31, 2016 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ból kręgosłupa może się pojawiać jeśli źle wykonujesz te ćwiczenia. Do tego niewygodne łóżko i dlatego może kręgosłup boleć nie tylko ćwiczeniach i na co dzień. U mnie osobiście sprawdził się materac lateksowy Smile Po nim nawet po wykonywaniu ćwiczeń nie bolał mnie kręgosłup!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Sport i zdrowie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Licea zaoczne | Katalog stron | Forum Edukacyjne | ViPcenter.pl | Arkusze maturalne
Odżywki, suplementy dla mózgu | Katalog Ciekawych Stron | Home.pl