EduForum EduForum - forum maturzystów i licealistów
Liceum, matura, studia ? - edu forum Twaina

Witamy na forum edukacyjnym Marka Twaina - pomocna dłoń w świecie nauki

Liceum, matura, studia? - dyskusje, pytania, porady.


Dołącz do grona edu forum - Zapraszamy!   Nie masz konta? -> Rejestracja

  Najczęściej szukane zagadnienia na forum:

              arkusze maturalne  Arkusze maturalne - Maj 2010

              Matura forum  Matura

              Student forum  Studia

              Matura forum  Poradnik maturzysty



Artykuł z marketingu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Pozostałe przedmioty
Autor Wiadomość
renia85



Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 2

PostWysłany: Pon Paź 09, 2006 6:30 pm    Temat postu: Artykuł z marketingu Odpowiedz z cytatem

Szukam artykułu na temat: miejsce i rola marketingu w strukturach organizacyjnych wybranych przedsiębiorstw. Proszę o pomoc
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dariusz Rusin



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 5:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Reniu.

Postaram Ci się pomóc.
Jednak nie dostarczę Ci gotowca Smile
Chciałbym byś sama napisała ten artykuł bo to naprawdę nic trudnego.
Smile
Kilka kierunków myślowych na początek:
Każde współczesne przedsiębiorstwo kładzie olbrzymi nacisk na reklamę i promocję, które są pochodnymi marketingu.
Bez takich form marketingowych nie można zaistnieć na rynku – jest to bezsprzeczny fakt.
Najsilniejszą formą reklamy jest personalne i osobiste oddziaływanie przedsiębiorcy na klienta - potocznie nazywane akwizycją.

Poprzez naszą „akwizycje” komunikujemy się w wewnątrz i na zewnątrz organizacji.



Czym jest komunikacja w organizacji?

Komunikacja w organizacji ma na celu stworzenie i utrzymanie korzystnych warunków dla propagowania celów organizacji poprzez ustanowienie i podtrzymanie zaufania i wiary w integralność pracowników oraz ich misji.

Czym są Kluczowi Odbiorcy?

Kluczowi Odbiorcy są to grupy lub osoby, które MOGĄ POMÓC LUB ZASZKODZIĆ naszej misji.


Zidentyfikuj Kluczowych Odbiorców dla twojego projektu lub działań.




Komunikacja


Niektóre Kluczowe Grupy Odbiorców


• Rząd

• Dostawcy

• Wewnętrzne

• Klienci

• Naukowcy

• Media

• Konkurencja



Zasady Komunikacji

Efektywna Komunikacja opiera się o::

1. Zgodności z wartościami prezentowanymi przez organizację

2. Wzięciem pod uwagę czasu, miejsca i okoliczności

3. Pro-aktywność

4. Budowanie wzajemnie od siebie zależnych stosunków

5. Wzorowy charakter i zachowanie
a. Pokora i szacunek
b. Prawość i wiarygodność



Sutra Komunikacji

Zawsze myśl o ich:

Potrzebach, Zainteresowaniach i Obawach!!!



Ćwiczenia Grupowe – Potrzeby, Zainteresowania i Obawy


Odbiorcy ……………………………


Potrzeby, zainteresowania i obawy tej grupy odbiorców
-...................
-..................




Obszar wspólnych interesów z organizacją (myślenie typu wygrana-wygrana)

- .........................
- .........................


Ćwiczenia Grupowe – Potrzeby, Zainteresowania i Obawy
- ....................................

Konkretne kroki jakie organizacja mogłaby podjąć aby poprawić relacje z tą grupą Odbiorców
- ....................................


Komunikacja


Wskazówki korzystne dla wzmocnienia naszej reputacji i marketingu


Wszystko Co Robimy jest Komunikowaniem Czegoś!

Pracownicy czasami myślą, że marketing zaczyna się, kiedy oferujemy nasz towar lub usługę. W rzeczywistości ludzie formują opinię o członkach organizacji – i są przyciągani do lub odpychani od organizacji– za każdym razem, kiedy widzą lub wchodzą w interakcje z pracownikami– 24 godziny na dobę!!

Bądźmy świadomi tego co robimy z punktu widzenia obserwatora, i upewnijmy się, że nasze działania wzmagają szacunek dla organizacji i jej przekazu.

• Czy fasada naszej organizacji przyciąga i zachęca ludzi do wejścia czy zniechęca?
• Czy wejście sugeruje, że jesteśmy czystymi, zważającymi i personalnymi ludźmi – czy coś innego?
• Czy nasze broszury i ogłoszenia mówią “Mamy coś do zaoferowania?” – czy “Potrzebujemy twoich pieniędzy?”
• Czy nasze łazienki potwierdzają, że jesteśmy czyści i dbamy o zdrowie ludzi? Czy,…?
• Czy zawsze właściwie reprezentujemy organizacje wśród społeczeństwa? Czy jesteśmy nauczeni być:
1. Zawsze grzeczni
2. Zawsze schludnie i odpowiednio ubrani
3. Zawsze uczciwi i pokorni wobec innych
• Czy nasze zachowanie w czasie rozmów telefonicznych zachęca ludzi – czy zniechęca ich do dalszego zadawania pytań?
• Czy nasi goście/klienci są zawsze traktowani z szacunkiem, czują się mile widziani i zachęceni aby przyjść ponownie?
• Czy nasze nauczanie zasady IWD, TWD zachęca ludzi, aby dodali te zasadę do swojego życia? Czy…?


Trzy Proaktywne kroki:

1- Ustal— twoich odbiorców i zbuduj relacje wygrany-wygrany z najważniejszymi z nich
2- Edukuj— pracowników aby byli świadomi potrzeby stworzenia sprzyjającej komunikacji
3- Ustanów— lokalnego specjalistę/dyrektora do spraw Komunikacji i zapewnij mu przeszkolenie aby promował waszą organizacje.





Jeśli opanowałaś te lekcje możesz przejść do budowania strategii marketingowej




Planowanie Strategiczne

“Porażka w planowaniu oznacza Very Happy Planowanie porażki”

“Bóg pomaga tym, którzy pomagają sobie”

Czym jest Planowanie Strategiczne?

Planowanie Strategiczne jest to zdyscyplinowany wysiłek w celu wypracowania fundamentalnych decyzji i działań, które kształtują i wyznaczają to czym organizacja jest (TOŻSAMOŚĆ), co robi (PRACA), i dlaczego to robi (KIERUNEK)
Planowanie Strategiczne może pomóc organizacji stać się bardziej efektywną na wiele sposobów. Pomaga jej:
 reagować na zmiany
 rozpoznawać ważne sprawy
 budować w oparciu o mocne strony i pokonywać słabości
 uporać się z poważnymi zagrożeniami i wykorzystać możliwości


Jak Zbudować Solidny Plan — 5 Kroków do Sukcesu
1- MISJA
2- KLUCZOWE OBSZARY DOKONAŃ
3- KIERUNKI DZIAŁANIA
4- CELE
5- FAZY DZIAŁANIA


Utrzymuj Świeżość i Koncentracje na Swojej Misji

Aby upewnić się, że to robisz, zadaj sobie pytania:
? Co nasza organizacja/projekt oferuje?
? Jakie są nasze szczególne/unikalne mocne punkty i słabości?
? Kto jest naszym rynkiem? Komu służymy?
? Czym chcemy się stać?
? Jakie są decydujące czynniki, które pozwolą nam odnieść sukces?




Planowanie Strategiczne


Kluczowe Obszary Dokonań (KOD)

Kluczowe obszary dokonań są obszarami działań decydującymi o sukcesie misji.
Kluczowe obszary dokonań są szerokimi kategoriami, a nie określonymi działaniami

Przykład:
Bar WEGA w Warszawie KOD Dystrybucja Posiłków
Dystrybucja Książek i Przypraw
Nauczanie Wegetarianizmu
Zdrowie i Troska o Pracowników
Edukacja
Dbanie o Zdrowe Dostawy
Zbieranie Funduszy


Nazwa twojej ORGANIZACJI / PROJEKTU / DEPARTAMENTU: ……………………………………

Zapisz główne Kluczowe Obszary Dokonań twojej organizacji/projektu/departamentu :


Planowanie Strategiczne

Kierunki Działania

Kierunki działania mówią nam CO należy osiągnąć w każdym KOD
Każdy KOD ma kilka Kierunków Działań
Poszukuj rozwiązań z rozmachem, nie w wąskim zakresie

W naszym przykładzie:
Bar WEGA
KOD – Dystrybucja Posiłków

Kierunki Dużo uczestników
Działań Dobrej jakości pożywienie
Odpowiednie przyjmowanie gości
Odpowiednie sprzątanie kuchni
Odpowiednie zajęcie się gośćmi
Rozrywka
Niedzielna Szkółka dla dzieci
… etc

Wybierz jeden z głównych Kluczowych Obszarów Dokonań: ……………………………………….

Zapisz główne KIERUNKI DZIAŁAŃ tego KOD:


Planowanie Strategiczne
Cele

W odniesieniu do określonego Kierunku Działania, Cele definiują DOKĄD zmierzamy i KIEDY.
Aby odnieść zamierzony efekt, cele muszą być KROWA:

Konkretne jasno zdefiniowane
Realistyczne przygotowane, pełne dobre woli
Osiągalne w zasięgu zdolności / wpływów
Wymierne w czasie, dające się określić ilościowo, praktyczne
Ambitne

W naszym przykładzie:
Bar WEGA
KOD– Dystrybucja Posiłków
Kierunek Działania – Jakość posiłków

KROWA: Do 30 Marca dodać dwie preparacje do niedzielnych zestawów (w sumie 8 preparacji)
Do 13 Kwietnia wprowadzić stosowanie jedynie ghee przy przygotowaniu niedzielnych zestawów
Do 27 Kwietnia znaleźć dodatkowego kucharza do przygotowywania słodyczy
… etc

Wybierz jeden z twoich Kierunków Działania: ………………………………………………………

Zapisz kilka CELÓW KROWA dla tego kierunku działania:


Planowanie Strategiczne
Fazy Działania

Fazy Działania są to konkretne kroki, które muszą zostać podjęte aby osiągnąć cele KROWA
Aby być efektywne, fazy Działania muszą posiadać:
 Konkretny termin ukończenia
 Wyznaczoną konkretną osobę
 Jasno sprecyzowany zakres odpowiedzialności i zasoby


W naszym przykładzie:
Bar WEGA
KOD – Dystrybucja Posiłków
Kierunek Działania – Jakość posiłków
Cel KWORN – Do 30 Marca zwiększyć ilość potraw niedzielnych posiłków o 2 preparacje (w sumie Cool

Fazy Działania:

Kto Zadanie Data osiągnięcia Osiągnięte
Witek Określić ilość jaka ma być ugotowana 12 Marzec xx
Zenek Zakupić produkty 15 Marzec (rano)
Piotrek Ustawić pracowników do obierania 12 Marzec xx
Główny kucharz Wyszkolić pomocników 14 Marzec

Wybierz jeden z CELÓW KROWA


Zapisz kilka FAZ DZIAŁANIA dla osiągnięcia tego celu:

Kto Zadanie Data ukończenia Osiągnięte



Planowanie Strategiczne

Wydostań się ze Swojej Strefy Komfortu


Strefa paniki

Strefa rozwoju

 Strefa Komfortu Brak wzrostu lub rozwoju

 Strefa Rozwoju Postęp poprzez stawianie wyzwań sobie i społeczności
Wzrost, siła, uczenie się, zwiększanie pewności siebie

 Strefa Paniki Zbyt trudna, pełna pasji, nie do udźwignięcia
Przynosi strach, niepokój, stres i chorobę

-------------------------------------------------------

Jeśli coś jest nie jasne z zachęcam do osobistego spotkania w szkole.

Dobrze Ci życzący
Dariusz Rusin
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ridley



Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 19

PostWysłany: Pią Paź 13, 2017 11:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczy wpisać w google. Wink z pewnością przy tak sformułowanym temacie coś wyskoczy..
_________________
e-mail marketing strategia - animails.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Edukacyjne Forum Dyskusyjne Marka Twain'a Strona Główna -> Pozostałe przedmioty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Licea zaoczne | Katalog stron | Forum Edukacyjne | ViPcenter.pl | Arkusze maturalne
Odżywki, suplementy dla mózgu | Katalog Ciekawych Stron | Home.pl